Kontakt oss i dag 
6782 8100

Sentralbord for alle

Sentralbordløsninger for Bedrifter

Løsninger som er enkle å bruke

Ibidium Sentralbord er en evolusjon

Sentralbordet er et viktig knutepunkt og støttesystem for bedrifter som ønsker et kostnadseffektivt og ressursbesparende telefonsystem.

Sentralbordsystemene skal gi sentralbordmedarbeiderne god informasjon om innringer, og nødvendig og korrekt informasjon om den de ønsker å snakke med. Sentralbordet skal kunne søke på alle ansatte og avdelinger, se status og fravær på alle ansatte og konsulenter, samt se hvem som er ledig for mottak av innringers samtale.

Sentralbordløsningen kan også hente status på ansattes telefoner fra kundens telefonsentral og fra mobiloperatører som tilbyr grensesnitt for å hente ut mobilstatus.

Dagens bedrifter endres raskt og man må med smidighet og fleksibilitet tilpasse seg kundens stadig endrede krav. For å være konkurransedyktig, er det svært viktig at kundesamtaler blir overført raskest mulig til riktig person eller avdeling i bedriften. De ansatte må kunne samarbeide produktivt, uansett hvor de befinner seg i organisasjonen og fysisk. Samtaler, e-post, faks og talebeskjeder må til enhver tid behandles, prioriteres og kobles til rett person til rett tid.

Oppgaver tildeles og prioriteres basert på kompetanse og status. Dette gir en strømlinjeformet arbeidsflyt og høy produktivitet.

Enkle Sentralbordløsninger

 

Samarbeid på arbeidsplassen

Bedriftens sentralbordmedarbeider og andre ansatte kan via et henvisningssystem raskt få informasjon om hvor en bestemt person befinner seg, når og hvordan hun/han kan nås eller hvem som kan kontaktes i stedet. Fra samme system kan det enkelt sendes beskjed til personen via epost eller SMS. Informasjonen sorteres og grupperes etter egne behov og ønsker, som for eksempel etter type kompetanse. Alle brukere, ansatte og konsulenter behandles i samme system. Systemet kan også registrere fravær ved hjelp av Microsoft Exchange eller andre kalendersystemer.

Sentralbordet er knutepunkt for alle inn- og utgående henvendelser i en organisasjon. Fra gammelt av var bordet et koplingspanel, der hver apparatlinje hadde sin hunplugg koplet på en tavle, og operatøren flyttet inn- og utlinjene til det apparatet som skulle ha samtale. Dette var blant annet små bygdesamfunns telefonsentral, inntil det ble erstattet og automatisert til eget hus eller koblingsboks. Funksjonene ble først automatisert, deretter digitalisert.

Selv med dagens teknologi med desentraliserte funksjoner og mulighet for direktenummer, er sentralbordet viktig for fordeling av samtaler til riktig adresse, oversikt over hvem som er tilgjengelig osv. Sentralbordet blir ofte en tilleggsfunksjon for resepsjonen.

En del organisasjoner har utvidet til flere sentralbord, og de fungerer som effektive styringsenheter i forhold til trafikk, avdelinger og områder. Ibidium leverer telefonsystemer med høy kvalitet til alt fra enkeltmannsforetak til store bedrifter med flere tusen ansatte. Vårt mål er å finne den beste løsningen for enkel og effektiv kommunikasjon for din bedrift.

Med Ibidiums sentralbord og IP PBX server kan du sette opp et profesjonelt telefonsystem som tillater deg å lage nummerutvidelser (extensions) og overføre samtaler, og i tillegg tilby rimelige telefoni tjenester til alle brukere. Best av alt er at du kan bruke ditt eksisterende datanettverk (ingen ekstra kabling!), samtidig som du kan bruke programbaserte SIP- telefoner eller hardware baserte SIP telefoner.

Fraværsinformasjon kan som sagt hentes fra kundens kalender i Microsoft Exchange og tjenesten kan derfor tilbys med opplest fravær til innringer. Enkelte av støttesystemene kan også levere funksjonalitet for besøksregistrering, og katalogene som benyttes av sentralbordet kan også benyttes som internkatalog i bedriften.

For å kunne styre bemanning og se hvordan man betjener sine kunder, leveres sentralbordene med visning av sanntidsinformasjon om trafikk og køstatus, samt historisk rapportering som viser håndtering av innkommende samtaler.

Viktige verdier du får som kunde

Sentralbordet bidrar til en kostnadseffektiv løsning for god kundebehandling. Innkommende samtaler blir effektivt og rask formidlet til rett person, ventetiden blir redusert, og dette fører igjen til fornøyde og lojale kunder. Ved å kunne formidle beskjeder direkte fra sentralbordet (via SMS eller e-post) til ansatte som ikke er tilgjengelige, er man også med på å effektivisere andre i bedriften.

Grensesnittet er geografisk uavhengig, det trengs kun en PC med internett tilgang og en telefon for å være operativ. Dette gir full mobilitet for agentene (hjemmekontor, mobil, kontoret, osv.) Løsningen kan enkelt tilpasses i forhold til antall ekspedienter og trafikk kapasitet.

Hvilke kunder passer tjenesten for?

Sentralbord passer for alle bedrifter som ønsker et kostnadseffektivt og ressursbesparende telefonsystem. Ibidium leverer løsninger for alle segmenter og kundegrupper. Vi skreddersyr sentralbordløsninger tilpasset din bedrifts behov.

Ibidium leverer både et egenutviklet nettsentrisk sentralbordstøttesystem og kundeplasserte støttesystemer som integreres med hussentral.

Nettsentrisk sentralbord passer spesielt godt for kunder som har et heterogent hussentralmiljø, eller ønske om å kombinere sentralbord og kontaktsenter, slik at kontaktsentermedarbeiderne også kan besvare sentralbordsamtaler. Kundeplassert sentralbordstøttesystem er tettere integrert med hussentral, og er bedre egnet for de kunder som trenger å oppgi status ved internsamtaler.

Ibidium sentralbord er en effektiv sentralbordløsning. Bedriften slipper å investere i eget utstyr, men kan likevel ha et fullverdig sentralbord.

Talestyrt sentralbord er et ubemannet sentralbord, hvor tastevalg ruter samtaler til riktig avdeling. Tjenesten avlaster sentralbordet i arbeidstiden og erstatter sentralbordet etter arbeidstid. Løsningen har svært stor kapasitet og kan håndtere en rekke valg og muligheter.

Kom raskt og enkelt i gang med Ibidiums webbaserte sentralbord!

Med Ibidiums sentralbord kan bedriften velge et betjent eller automatisk sentralbord for effektiv håndtering av innkommende anrop.

Automatisk sentralbord

I små og mellomstore bedrifter er det ikke alltid lønnsomt med et betjent sentralbord. Med automatisk sentralbord får innringere tastevalg og beskjeder som fører de til rett person eller avdeling. Menyene skreddersys for din bedrift.

Fordeler:

Betjent sentralbord

Ønsker din bedrift et betjent sentralbord, styres dette enkelt via PCen. Bedrifter med webbasert sentralbord har en meget fleksibel løsning. Kontakt oss for rådgivning om hva som passer best for din bedrift.

Fordeler:

Ibidiums sentralbord inneholder blant annet

Fordeler:

Bestill i dag og få et topp moderne sentralbord med full funksjonalitet.